Favourites Of Winter 2016

Saturday, March 19, 2016


Is that time of the season where I gather all my favourite things of winter in categories like books, music, style, series, movies and othr stuff...

1. Books: The Shadow Of The Wind. This book was for school, is from Carlos Ruíz Zafón. I totally got lost in the book. I was so lost that I dreamed with it two consecutive days. The Shadow Of The Wind has around six hundred pages full of drama, is like if you're reading a tv-novel. It starts with Daniel Sempere, a kid of 10 years-old, who forgets in the middle of the night the face of her mother, that is dead. His father to calm him down takes him to the Cemetery of the Forgotten Books, and tells him to choose a book to protect. Daniel is interested in a book called "The Shadow of the Wind", a book that will change the rest of his life...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
La Sombra del Viento. Este libro de hecho me lo dejaron en la escuela. es de Carlos Luís Zafón. Me perdí totalmente. Estaba tan sumida en el libro que hasta soñé con él dos días seguidos. La Sombra del Viento tiene al rededor de 600 páginas de drama, es como si estuvieras leyendo un telenovela. Empieza en que Daniel Sempere, de diez años, despierta en medio de la noche olvidando el rostro de su madre que está muerta. Su padre, para calmarlo, lo lleva a Cementerio de los Libros Olvidados, y le dice que escoja un libro para que lo proteja. Daniel se interesa por un libro llamado "La Sombra del Viento", un libro que cambiará el resto de su vida... 



2. Outfits: My T-shirt of  Yoda. I bought this t-shirt two weeks ago, and every time I wear it I feel with zest. I'm not a Star Wars's super-fan, that's the role of my sister. I like it  just because I like more what it says than because Yoda said it. So, definitely this t-shirt is one of my favourite things of this winter. Plus, the quote is on velvet.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
My Playera de Yoda. Esta playera me la compré hace como dos semanas y cada vez que me la pongo me siento con mucho ánimo. Yo no soy la super fanática de Star Wars, ese papel es de mi hermana, me gusta más por lo que dice que porque sea de Yoda. Así que definitivamente, esta playera es de mis cosas favoritas de este invierno. Y, además, la frase está en terciopelo.


3. Music: Hasta La Raíz. This album is from Natalia Lafourcade, you may not know who she is. Two months ago Hasta La Raíz was the song the I heard everywhere, and I got a little annoyed, but when all the bum passed I decided to hear the album. And it's a really good album. The song lyrics, the music, the voice of Natalia... I really invite you to listen it. 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Este álbum es de Natalia Lafourcade, tal vez algunos la conozcan. Hace dos meses Hasta la Raíz era la canción que escuchaba en todos  lados, y me hartó un poco pero cuando pasó de moda decidí escuchar el álbum. La verdad que es un álbum muy bueno. La letra de las canciones, la música, la voz de Natalia.... En verdad los invito a que lo escuchen.


4. Laika. Laika  it's my violin (it's called like that for the Arcade Fire song), and I have it for a year. This year I've been so busy, and I've lost practice. But I finish school next month and I want to retake what I left seven months ago, which it makes me happy because playing my violin makes me feel calm.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Laika es mi violín (se llama así por la canción de Arcade Fire), y lo tengo desde hace un año. Este año he estado muy ocupada, y he perdido la practica, pero en un mes salgo de vacaciones y pienso retomar lo que dejé hace siete meses, lo cuál me hace muy feliz porque tocar mi violín me hace sentir calmada.


5. Other Stuff. The last time I a planner was when I was nine, and I was more like a toy. In these months I have given the task to not throw my planner away, and to be honest I became a little more organised. Although I wish a planner more elaborated like The Happiness Planner but 1) I have to wait to the next year and 2) is way too expensive to this humble mortal.
And also one of my friends went to Costa Rica and bring me this beautiful pen with a little doll. I'm in love.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Otras Curiosidades. La última vez que tuve un agenda fue cando tenía nueve años, y era más como de juguete. Estos últimos meses me he dado a la tarea de no dejar botada mi agenda y la verdad es que si me he vuelto un poquito más organizada con ella. Aunque quisiera un agenda más elaborada como The Happiness Planner pero 1) me tengo que esperar hasta el otro año y 2) está muy cara para esa humilde mortal.
Y también una de mis amigas fue a Costa Rica y me trajo esta pluma con su muñequita. Estoy enamorada.
xoxo, lizbeth.

No comments:

Post a Comment